Mikroklimat dla kluczowych klientów
Alior Bank przykłada wielką wagę do innowacji, technologii i najnowszych metod zarządzania. By jednak jego najbogatsi klienci mogli poczuć się dodatkowo wyróżnieni i usatysfakcjonowani bank oferuje im swoje usługi w Centrum Private Banking, którego dyrektorem jest Marzena Pietrzak. Na rynku funkcjonują inne biura tego typu, jednak pomysł Alior Banku jest szczególnie oryginalny i elitarny. Postawiono tu na design z najwyższej półki, profesjonalnych projektantów i najlepsze materiały. Fakt tworzenia tego typu miejsc świadczy o wzroście zamożności polskiego społeczeństwa, jego wymagań, a także zapotrzebowaniu na usługi na najwyższym poziomie.
Wokół logotypu
Logo Alior Banku przedstawia twarz anioła, stylizowanego na średniowieczną rycinę. Znak ten zaprojektowała pracownia White Cat Studio specjalizująca się w tworzeniu systemów identyfikacji wizualnej. Stworzony przez nią wizerunek banku szybko zaczął funkcjonować w obiegu biznesowym, w dodatku został pozytywnie przyjęty przez klientów. Symbolizuje poczucie bezpieczeństwa, zaufanie i ochronę.
Projektant a inwestor
To nie przypadek, że projekt Centrum Private Banking dla Alior Bank trafił w ręce Roberta Majkuta. Specjaliści odpowiedzialni w banku za utworzenie prestiżowego Centrum postawili na ludzi posiadających przygotowanie, doświadczenie, a przede wszystkim wyczucie smaku. Autorskie studio Roberta Majkuta należy do najbardziej znanych i liczących się pracowni projektowych w Polsce, a przy tym w swoim portfolio posiada projekty realizowane dla największych firm i instytucji finansowych w Polsce. Projektant doskonale potrafił odpowiedzieć na potrzeby Alior Banku. Już jego pierwsze projekty były strzałem w dziesiątkę. W procesie kreacyjnym uczestniczył cały zespół projektowy Roberta Majkuta, Departament Marketingu i PR, a także Departament Logistyki banku.
Logistyczny ideał
Proces projektowania poprzedziło bardzo skrupulatne i wnikliwe planowanie logistyczne. Lokalizacja Centrum Private Banking była niezmiernie ważna dla powodzenia tego przedsięwzięcia. Miejsce musiało być wygodne dla klientów, zapewnić dyskretną atmosferę i zapewnić funkcjonalność dla pracowników i bankierów. Przestrzeń Private Banking podzielono na dwa obszary: spotkań z klientem oraz indywidualnej pracy bankierów. Ten model doskonale się sprawdził.
Na dzień dobry
Miejscem strategicznym przestrzeni Private Banking jest z pewnością recepcja - doskonała wizytówka a także, przestrzeń pierwszego kontaktu. Honorowe miejsce zajmuje logo, które podkreśla pozostała część wnętrza, będąca też jego kontynuacją. Poza tym znajduje się tu wiele akcentów czyniących to miejsce niezwykle oryginalnym i nieco ekstrawaganckim. Nie można przejść obojętnie obok ponad czterometrowej, czarnej, błyszczącej lady, czy ściany-szafy zbudowanej z plątaniny ażurowych, lakierowanych kwadratów. Podłogę budują czarne, bordowe i żółte linie, wprost przeniesione z ryciny anioła. Wykładzina stanowi jedną wielką mapę linii i dróżek, których efekt dodatkowo potęguje zastosowanie stalowego, polerowanego sufitu, a także listew przypodłogowych. Efekt odbijającej się na tych powierzchniach wykładziny znacznie powiększył i odrealnił przestrzeń. Projektanci niezwykle precyzyjnie zajęli się tu zagadnieniem światła. Zastosowano kilka scen świetlnych, dających możliwość podświetlenia konkretnych elementów wnętrza, bądź zastosowania odpowiedniego nastroju. Tuż za recepcją znajduje się dosyć przestronne lobby. Na wygodnych fotelach i kanapach klient może się zrelaksować, wypić kawę, przeczytać prasę, czy przygotować do spotkania. Niezwykle dekoracyjna jest tu duża burgundowa ściana wykonana z lakierowanego MDF-u, z zamontowanymi czterema telewizorami również do dyspozycji klientów.
Gabinety spotkań
Dla potrzeb klientów stworzono cztery bliźniacze, bardzo ekskluzywne gabinety, w których prowadzone są rozmowy biznesowe i zawierane transakcje. Dwa z nich można dodatkowo łączyć dzięki zastosowaniu ruchomej harmonijkowej ścianki, tworząc większą salę konferencyjną. Pokoje te odbiegają stylistyką od nieco ekstrawaganckiej recepcji, mają bardziej stonowany i wysmakowany charakter. Dominują tu dwa kolory: czarny oraz miedziany. Głównym elementem wnętrza jest stół, projektu Roberta Majkuta. Czarny, masywny blat „podzielony” na kwadraty różnej wielkości, wykonany z różnych struktur, osadzony jest na cylindrycznej, chromowanej nodze. W Private Banking bankierzy pracują tylko na laptopach, nie ma tu miejsca na komputery stacjonarne zajmujące większą powierzchnię. W grubym pulpicie stołu umieszczono będące nowością na polskim rynku ruchome tablety umożliwiające elektroniczne podpisywanie dokumentów, a także łącza do przenośnych notebooków. W gabinetach spotkań zamontowano duże telewizory LCD służące do prezentacji podczas rozmów. Całość dopełniają cztery skórzane, czarne fotele szwajcarskiej firmy Vitra. Ściany pokrywają lśniące, jedwabne tapety, które w zależności od rodzaju zastosowanego światła zmieniają nieco swój odcień. Stworzyły one niecodzienną aurę, specyficzną dla tego pomieszczenia. Wykładzina na podłogach została wykonana na specjalne zamówienie, ponieważ posiada bardzo głęboki, miedziany kolor, stworzony na bazie burgunda występującego w logo. Niemalże identyczne zabarwienie posiadają tapety na ścianach. W każdym z gabinetów priorytetową rolę gra światło. By mogło być efektowne i efektywne zastosowano cztery sceny świetlne. Srebrne lampy stojące to nie tylko oświetlenie, ale przede wszystkim „biżuteria” wnętrza. Z chwilą spojrzenia w górę, okazuje się, że umieszczone centralnie nad stołem czarne lub białe żyrandole marki Candellux są nie mniej dekoracyjne. Mimo, że prezentują zupełnie inny styl, świetnie korespondują z błyszczącymi lampami, a także nieco technicznym oświetleniem sufitowym. Przestrzeń od góry zamyka czarno-biały sufit, podzielony na kwadratowe pola o różnej wielkości, fakturze i przezierności. Przypomina on trochę planszę do gry.
Poligon dla bankierów
Poza strefą, w której porusza się klient, znajdują się miejsca przeznaczone jedynie dla pracowników banku. W dwóch biurach dające pomieszczenia gwarantują możliwość ciągłego kontaktu bankierów miedzy sobą. Wnętrza zapewniają wysoki standard pracy, jak w innych pomieszczeniach centrali banku w Warszawie. Dobór osób pracujących w tym miejscu był niezwykle ważny. Jest to zespół wykwalifikowanych Bankierów, z wieloletnim doświadczeniem w sektorze usług Private Banking.
Bez obaw można powiedzieć, że Private Banking Alior Banku potrafi zachwycić. Wszelkie detale, najdrobniejsze szczegóły posiadają tu najwyższą jakość i są doskonale wykonane. Zadbano by w przestrzeni było wszystko, co jest konieczne do prowadzenia rozmów biznesowych w dyskretnej, komfortowej i przyjemnej atmosferze. Tak by klienci przychodzący do banku czuli, że są cenieni i bezpieczni. Wysoki poziom designu, ciekawe rozwiązania, a także mądrze prowadzona realizacja projektu sprawiły, że placówka Private Banking Alior Banku jest doskonałym elementem kreowania wizerunku marki, a także miejscem, do którego chce się wracać.