Aby wziąć udział w akcji wystarczy podać nazwę i adres obiektu, oraz wskazać jego kategorię spośród następujących: obiekt kulturalny (np. galeria sztuki, muzeum, ośrodek kultury, kino, teatr); obiekt rozrywkowy (np. pub, restauracja, klub); obiekt sportowy; obiekt zabytkowy; przestrzeń publiczna (np. park, przystanek, stacja metra, ulica); sklep/centrum handlowe; uczelnia/szkoła/przedszkole; urząd lub inne.
Obiekty, które – zdaniem warszawiaków - okażą się najbardziej nieprzystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością będę oceniane przez architekta. Następnie zostanie stworzona galeria internetowa obrazująca absurdalne rozwiązania wraz z komentarzami specjalistów na temat popełnionych błędów oraz możliwości dostosowania obiektu. Do właścicieli obiektów, które otrzymają najwięcej nominacji, zostaną wysłane listy z propozycją dostosowania obiektu.
- Celem akcji nie jest narzekanie, że Warszawa jest miastem niedostosowanym. Poprzez nasze działania chcemy zapytać mieszkańców Warszawy jaki obiekt ich zdaniem najbardziej potrzebuje dostosowania, a tym samym wzbudzić zainteresowanie opinii publicznej problemem niedostępności stolicy. Chcemy również edukować w zakresie projektowania uniwersalnego. Dlatego też zamierzamy kontaktować się z właścicielami nominowanych obiektów, aby podjęli działania na rzecz dostosowania – mówi Piotr Pawłowski, Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
Akcja prowadzona jest przy wsparciu stołecznych mediów: dziennika „Metro”, portalu Moje Miasto Warszawa www.mmwarszawa.pl, telewizji „TVN Warszawa” oraz ogólnopolskiego portalu dla osób z niepełnosprawnością: www.niepelnosprawni.pl. Głosowanie możliwe jest m.in. na portalu www.niepelnosprawni.pl i potrwa do końca marca 2009 r. Start galerii absurdów w połowie kwietnia 2009 r.
Dodatkowe informacje:
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji jest organizację pożytku publicznego (non profit), której można przekazać 1% podatku: nr KRS 0000102130. Stowarzyszenie od 1995 roku prężnie działa na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnością poprzez wspieranie ich przedsięwzięć, a także promocję idei integracji społecznej i zawodowej tych osób z resztą społeczeństwa. Stowarzyszenie prowadzi liczne kampanie społeczne. Jedna z nich – „Niepełnosprawni – Normalna Sprawa” otrzymała prestiżowe nagrody Golden World Awards oraz Medium 2001 za najlepszą kampanię społeczną ubiegłego roku. Stowarzyszenie było inicjatorem obchodów Roku Osób Niepełnosprawnych 2003 w Polsce, m.in. prowadziło multimedialną kampanię społeczną pod hasłem „Czy naprawdę jesteśmy inni?”, za którą wraz z Agencją Leo Burnett otrzymało EFFIE 2004 – najważniejszą nagrodę dla najbardziej skutecznych kampanii reklamowych. Główne działania Stowarzyszenia mają charakter informacyjno-edukacyjny i prowadzone są głównie poprzez wydawany od 15 lat magazyn „Integracja”, Centrum Informacyjne dla osób z niepełnosprawnością, portal www.niepelnosprawni.pl oraz program telewizyjny „Integracja” w TVP INFO. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji należy do Europejskiej Federacji na rzecz Zatrudnienia Osób Niepełnosprawnych CEEH (Work Abillity).
Formularz zgłoszeniowy > > >