Piotr Stokłosa - rocznik 1977, pochodzi z Krakowa, obecnie mieszka w Paryżu. Absolwent Filologii Hiszpańskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Norwich School of Art and Design w Wielkiej Brytanii, wydział MA Digital Practices.
Zajmuje się fotografią mody i architektury oraz grafiką komputerową. Podczas wystawy w Krakowskiej Galerii SARP, zaprezentuje dwa cykle prac.
Pierwszy to projekt dyplomowy z roku 2006 na NSAD w którym, współczesna fotografia mody z postindustrialnym architektonicznym tłem, konfrontowana jest z klasycznym tematem kobiecego aktu i odniesieniami do XIX-wiecznych, Wiktoriańskich, Neoklasycznych i Secesyjnych dzieł malarskich. Piotr Stokłosa, eksploruje możliwości cyfrowej fotografii o szerokim zakresie tonalnym (z ang. High Dynamic Range) i interpretuje modelowe
motywy. Poprzez, hiperrealistyczną grę świateł i cieni, fotografie nabierają niezwykle graficznego charakteru. Wyjątkowe nagromadzenie szczegółów, prowadzi do niespodziewanego przesycenia wzroku oglądanymi elementami. Paradoks wywołuje nieprzystosowanie ludzkiego oka do równoczesnego postrzegania tak szerokiej rozpiętości tonalnej w jednej scenie. W naturalnych warunkach, zmysł niepostrzeżenie adaptuje się do zastanych warunków i w ten sposób zwodzi odczucia mózgu. W pracach artysty, efekt ten wywołuje dodatkowy nastrój ulotności, niepokoju i tajemniczości. Wielkoformatowe wydruki na płótnie malarskim zacierają granice pomiędzy najnowszą technologią cyfrowa a tradycyjnymi technikami dawnych mistrzów.
Drugi z cykli prezentowanych na wystawie to zdjęcia z posiadłości Blickling Hall we wschodniej Anglii. Przedstawia efemeryczne sceny z
wnętrz, sfotografowane w momentach zastanawiających i niedostępnych dla przeciętnych zwiedzających.