Ruszyła trzecia edycja konkursu Grolsch Bottle Art 2014, w którym młodzi twórcy sztuki niezależnej mogą wykazać się kreatywnością tworząc projekt elementu wyposażenia klubowego, strojów dla barmanów, muralu, grafiki na ścianę lub tymczasowego baru z 10 000 butelek po piwie Grolsch. Zwycięzcy Grolsch Bottle Art walczą o nagrody finansowe, udział w warsztatach pod okiem specjalistów ze świata designu oraz realizację własnych projektów w kultowych lokalach w całej Polsce. Na konkursowe prace czekamy do 25 maja 2014.
												
													Aby wziąć udział w konkursie, należy z listy miejsc umieszczonych z zakładce Grolsch  Bottle Art wybrać projekt, który ma być zrealizowany na potrzeby wskazanego  klubu. Zgłoszenia powinny mieć formę rysunku, zdjęć lub opisu na tyle jasnego,  aby nie pozostawiało wątpliwości co do tego, w jaki sposób projekt zostanie  zrealizowany. Już na etapie tworzenia koncepcji należy pamiętać, że do wykonania  projektu konieczne jest wykorzystanie jednego z następujących elementów:  butelki, puszki, beczki, tekturowego kartonu piwa Grolsch lub logotypu marki.  Wyjątek stanowi projekt Tymczasowego Baru, do którego musi być  wykorzystanych 10 000 pustych butelek po piwie Grolsch.
Konkursowe  projekty z pogranicza sztuki użytkowej i recyklingu można przesyłać do 25  maja 2014 roku na adres konkurs.grolsch@lazybug.pl. Spośród  nadesłanych zgłoszeń jury wybierze siedem lub więcej finałowych projektów, które  następnie zostaną zrealizowane w wybranych lokalach w całej Polsce. Koszty  realizacji oraz niezbędne materiały zapewniają organizatorzy. Aby zwiększyć  swoje szanse na wygraną, każdy uczestnik może wysłać więcej niż jeden projekt.  Liczy się kreatywność, nieszablonowość i niezależność.
Wyniki  pierwszego etapu konkursu organizatorzy Grolsch Bottle Art ogłoszą 29 maja 2014.  Finaliści muszą zrealizować swoje projekty najpóźniej do 17 czerwca 2014 roku.  Designerskie prace będą ponownie ocenione przez jury, które przyzna cztery  nagrody pieniężne w wysokości 2 500 PLN. Ogłoszenie zwycięzców - 22 czerwca  2014. 
Pierwszych 50 chętnych uczestników konkursu otrzyma także  zaproszenia na jednodniowe warsztaty, które odbędą się 8 czerwca w Krakowie.  Będą one okazją do skonsultowania konkursowych projektów, wymiany poglądów oraz  zdobycia dodatkowej wiedzy z zakresu designu.
Dotychczasowe konkursowe  prace są stałym elementem wystroju wnętrza w krakowskim Love Krove, poznańskim  Dragonie czy warszawskim Planie B.
Konkurs Grolsch Bottle Art odbywa się  w ramach Festiwalu Sztuk Wizualnych Grolsch ArtBoom Festiwal, którego  organizatorem jest Krakowskie Biuro Festiwalowe. Łączy on sztukę współczesną,  performance, happening i muzykę. To niezwykła okazja, by zaprezentować sztukę w  przestrzeni publicznej.
Grolsch ArtBoom Festival - to największe i najważniejsze wydarzenie prezentujące  w Krakowie sztukę współczesną, zarówno polską, jak i zagraniczną. Spośród innych  festiwali poświęconych sztuce wyróżnia go to, że dzieła przygotowane na festiwal  są prezentowane w przestrzeni publicznej miasta, dzięki czemu może zobaczyć je  każdy – nie tylko osoby związane ze środowiskiem sztuki. Dzieła wchodzą w  interakcję z otoczeniem i pobudzają przechodniów do refleksji nad  rzeczywistością. Co roku w czerwcu, w Krakowie swoje projekty prezentują  najwybitniejsi i najciekawsi współcześni twórcy. Dotychczas byli wśród nich  m.in. Jenny Holzer, David Černý, Pavel Büchler, Marcin Maciejowski, Pipilotti  Rist, Joanna Rajkowska, Paweł Althamer, Mirosław Bałka, Grzegorz Sztwiertnia,  Grupa Twożywo, Guy Ben-Ner, Robert Kuśmirowski i Grzegorz Drozd. Dyrektorem  artystycznym festiwalu jest Małgorzata Gołębiewska, a organizuje go Krakowskie  Biuro Festiwalowe. Więcej: www.artboomfestival.pl
