Architektura | Design | Budownictwo
Szukaj:
 
 

Innowacyjnie i energooszczędnie – 15 lat YTONG w Polsce

Najpopularniejsza marka materiałów do wznoszenia ścian kończy 15 lat

2010-05-21  Autor: Alicja Piekarz, Monika Mychlewicz   Źródło: SILKA, YTONG, Xella Polska Sp. z o.o.   Kategoria: Wiadomości z kraju

Już od 15 lat materiały budowlane z logo YTONG pomagają Polakom wznosić domy marzeń. Charakterystyczny żółty kolor można spotkać na wielu polskich placach budowy. Badania* potwierdzają, że YTONG jest najbardziej znaną marką budowlaną do wznoszenia ścian w Polsce wśród inwestorów indywidualnych. YTONG znalazł się również wśród Marek Stulecia – to wyróżnienie przyznawane wyjątkowym produktom i usługom, które zrewolucjonizowały gospodarkę.**

- Ostatnie 15 lat to czas bardzo dynamicznego rozwoju polskiego rynku budowlanego, a także ogromnego wzrostu świadomości i wymagań polskich inwestorów. – ocenia Cezary Szeszuła, prezes zarządu Xella Polska, producenta materiałów budowlanych YTONG i SILKA. - Cieszymy się, że wysokiej jakości energooszczędne produkty YTONG mają swój udział w wyznaczaniu nowych standardów w branży. – dodaje Cezary Szeszuła.

Jan Buck-Emden - Prezes Zarządu Grupy Xella

Z bloczków YTONG wyprodukowanych w Polsce w okresie 15 lat, układając je jeden za drugim, można utworzyć trasę pozwalającą na 2,5 - krotne okrążenie obwodu ziemi. Przez ten czas YTONG stał się synonimem innowacyjnych, wysokiej jakości, markowych materiałów budowlanych – bloczków z betonu komórkowego. Jednoznacznie kojarzy się również z energooszczędnością i ekologią.

Cezary Szeszuła - Prezes Zarządu Xella Polska

YTONG: innowacje

YTONG realizuje politykę innowacji na wielu polach: w produktach, podejściu do produkcji oraz kontaktach z klientem. Jako pierwszy bloczek na polskim rynku YTONG, posiadał system pióro-wpustów oraz uchwytów montażowych. Dokładność wymiarowa bloczka pozwalała już w latach dziewięćdziesiątych na murowanie na cienką spoinę. Wprowadzony na rynek w ub. roku bloczek YTONG ENERGO, o współczynniku przenikania ciepła U=0,19 W/m2K umożliwia zastosowanie ściany jednowarstwowej nawet w budynku energooszczędnym.

Ekologiczne podejście przejawia się w produkcji – we wszystkich zakładach YTONG produkcja odbywa się bezodpadowo (powstające w procesie produkcji odpady stałe po zmieleniu wykorzystywane są ponownie). Jednocześnie, uruchamiając akcję „Folia znika z budowy” firma zadbała, aby opakowania po produktach podlegały właściwemu recyclingowi.

Klienci YTONG mogą korzystać z wielu nowoczesnych form komunikacji – Xella jako pierwsza na rynku budowlanym w Polsce uruchomiła sklep internetowy. Dostępne są blogi i liczne materiały multimedialne zarówno dla inwestora indywidualnego, jak i wykonawców. Edukacja, systemy szkoleń dla wykonawców i przyszłych adeptów tego fachu sprawiają, że finalny efekt – dom z materiałów YTONG – jest jeszcze wyższej jakości.

Od lewej: Ignacy Kowalski, YGDOM; arch. Dorota Palmączyńska, Archivolta;
dr hab. inż. arch. Marta Tobolczyk, Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej;
Cezary Szeszuła, prezes Xella Polska; dr Tomasz Sobierajski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego
oraz moderujący debatę Tadeusz Mosz.

YTONG: produkcja i inwestycje

YTONG produkowany jest w czterech fabrykach na terenie Polski - Milicz (dolnośląskie), Ostrołęka (mazowieckie), Piła (wielkopolskie), Sieradz (łódzkie). Tylko w ostatnich 4 latach łączna wartość inwestycji w produkcję w Polsce wyniosła ponad 100 milionów złotych. Polskie zakłady obsługują zarówno rynek krajowy jak i eksport, w tym do: Litwy, Łotwy, Kaliningradu i na Ukrainę.

* raport „Rynek materiałów budowlanych w Polsce. Plany remontowo - budowlane polskich gospodarstw domowych oraz koniunktura na rynku dużych inwestycji w 2008 roku, Pentor (luty 2008).

**wyróżnienie Marka stulecia dla najlepiej rozpoznawalnego spośród wszystkich dostępnych na rynku materiałów budowlanych - bloczków z betonu komórkowego YTONG; wyróżnienie przyznawane jest wyjątkowym produktom i usługom, które zrewolucjonizowały gospodarkę;  obszerne wydanie Marek stulecia prezentuje 275 najbardziej znanych marek niemieckich, będących liderami w swojej branży; wydawcą publikacji jest dr Florian Langenscheidt

od lewej siedzą:
Jan Buck-Emden - Prezes Zarządu Grupy Xella
Cezary Szeszuła - Prezes Zarządu Xella Polska
Ernst Arelmann - dyrektor ds. marketingu i komunikacji Grupy Xella
Jerzy Sieja - członek zarządu Xella Polska, dyrektor ds Produkcji
Andrzej Dmochowski - członek zarządu Xella Polska, dyrektor ds administracji i finansów

YTONG: 1995-2010
Fakty i liczby


Firma

  • Produkcja: 4 zakłady produkcyjne w Polsce: Milicz (dolnośląskie), Ostrołęka (mazowieckie), Piła (wielkopolskie), Sieradz (łódzkie). Polskie zakłady obsługują zarówno rynek krajowy jak i eksport m.in. Litwa, Łotwa, Ukraina, Obwód Kaliningradzki

  • Inwestycje: ponad 100 milionów złotych w latach 2006-2009

  • Dynamika sprzedaży:

    Przez ostatnie pięć lat sprzedaż produktów YTONG rozwija się bardzo dynamicznie.

Tylko w czterech pierwszych miesiącach roku 2010 sprzedano 14% więcej bloczków YTONG niż w analogicznym okresie roku 2009.

  • Zatrudnienie: 650 osób (Xella Sp. z o.o.)

  • Przez 15 lat z taśm produkcyjnych YTONG w Polsce zeszło 5 milionów m3 bloczków YTONG. Układając wyprodukowane w tym okresie bloczki YTONG jeden za drugim można utworzyć trasę pozwalającą na 2,5 – krotne okrążenie obwodu ziemi.

  • Sprzedaż bloczków YTONG ENERGO – to już 30% udziału naszej sprzedaży w wyrobach dla ścian jednowarstwowych

Oferta

  • Proponujemy rozwiązania systemowe do budowy domów - oferta obejmuje blisko 100 produktów YTONG, w tym bloczki YTONG ENERGO, YTONG MULTIPOR, YTONG INTERIO, elementy dodatkowe: nadproża etc.

Realizacje

  • Bloczki YTONG posłużyły do budowy wielu domów jedno- i wielorodzinnych. Zastosowane zostały również we wznoszeniu wielu znanych obiektów, w tym Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie, Stadion Legia Warszawa, Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, Krzywy Dom w Sopocie

YTONG w Polsce: 1995-2010 – kalendarium

1995 – YTONG wchodzi na polski rynek. Powstaje YTONG Ostrołęka Sp. z o.o., pierwsza spółka z kapitałem zagranicznym w branży betonu komórkowego.
1996 – fabryka w Ostrołęce rozpoczyna działanie po gruntownej modernizacji. Rusza pierwsza w Polsce produkcja bloczków z betonu komórkowego w technologii YTONG.
1999 – fabryka z Ostrołęki po raz pierwszy zwycięża w Europejskim Konkursie Jakości YTONG. Do dzisiaj nagroda ta trafiła do polskich fabryk już dziesięciokrotnie potwierdzając najwyższą jakość polskiego YTONGA.
2000 – YTONG uruchamia fabrykę w Sieradzu
2004 – firma YTONG zmienia nazwę na Xella Polska. YTONG pozostaje marką bloczków z betonu komórkowego.
2005 – systemowo – SILKA i YTONG tworzą jeden spójny System 20 cm – jednakowa wysokość bloczków YTONG i SILKA pozwala na budowę energooszczędnych domów z zapewnioną izolacyjnością akustyczną
2007 – social media – rusza, jako jeden z pierwszych w branży, blog budowlany blog.xella.pl oraz strona www.budowane.pl pokazująca realizacje budynków z YTONGa i SILKI
2008 – YTONG uruchamia fabrykę w Miliczu
2008 - I miejsce dla marki YTONG w konkursie Najlepsze Marki Budowlane i II miejsce w konkursie Najpopularniejsze Marki Budowlane – organizowanych przez ASM Centrum Badań i Analiz Rynku oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie
2008 – YTONG najpopularniejszy materiał do wznoszenia ścian wśród inwestorów indywidualnych wg raportu Pentora „Rynek materiałów budowlanych w Polsce. Plany remontowo - budowlane polskich gospodarstw domowych oraz koniunktura na rynku dużych inwestycji w 2008 roku."
2009 – YTONG uruchamia fabrykę w Pile. Produkcja w każdym z zakładów YTONG odbywa się bezodpadowo – powstające w procesie produkcji odpady stałe po zmieleniu wykorzystywane są ponownie w produkcji.
2009 – bliżej klienta – materiały budowlane YTONG można kupić w sklepie internetowym www.sklep.xella.pl
2009 – ekologicznie –  rusza akcja „Folia znika z budowy”. W ciągu roku z placów budowy zabranych zostało 25.000 kg folii.
2009 – innowacyjnie i energooszczędnie – wprowadzenie YTONG ENERGO (U=0,19 W/m2K) najcieplejszego bloczka z betonu komórkowego wyznacza nowe standardy na rynku i zmienia perspektywę dla ściany jednowarstwowej.

2010 – 15 lat YTONG na polskim rynku

Rynek budowlany w Polsce: 1995-2010 – fakty, liczby

Liczba mieszkań oddanych do użytku

W wyniku zmian będących efektem transformacji polskiej gospodarki, rozpoczętej w 1989 r., budownictwo mieszkaniowe znalazło się wśród branż, które w sposób wyraźny odczuły negatywne jej skutki. W 1995 r. oddano do użytku nieco ponad 67 tysięcy mieszkań - w tym około 32 tysiące domów jednorodzinnych. Pozytywne zjawiska gospodarcze notowane w kolejnych latach sprzyjały rozwojowi branży budowlanej w Polsce. Pomimo tego, iż w 2000 r. rozpoczął się kryzys gospodarczy, liczba nowych inwestycji w 2000 r. była większa niż w 1995 r. - oddano do użytku prawie 88 tysięcy mieszkań - w tym prawie 36 tysięcy domów jednorodzinnych.
Również w kolejnych analizowanych latach tj. zarówno w 2005 jaki i w 2009 r. odnotowano dużą aktywność inwestorów zainteresowanych zakupem własnego mieszkania lub budową domu. W 2009 r. oddano do użytku aż 160 tysięcy mieszkań -  w tym prawie 72 tysiące domów jednorodzinnych. W ostatnich piętnastu latach nastąpił olbrzymi wzrost wolumenu rynku budowlanego, w tym segmentu budownictwa mieszkaniowego. W 2009 r. nowe mieszkanie nabyło prawie 2,4 razy więcej inwestorów niż w 1995 r.

Mieszkania a nowo zawarte małżeństwa

Analizując wskaźnik prezentujący stosunek liczby mieszkań oddanych do użytkowania do liczby nowo zawartych w danym roku małżeństw obserwujemy ciągły wzrost tego wskaźnika od 1995 r. Przyjmując pewne uproszczenie, iż każde nowo wybudowane mieszkanie zostało nabyte przez nowo zawarte małżeństwo, w 1995 r. zaledwie co 3 młode małżeństwo mogło cieszyć się swoim nowym mieszkaniem. W kolejnych badanych latach tj. w 2000, 2005 i 2009 r. notowano wzrost liczby nowych inwestycji przy jednoczesnym takim samym pozytywnym trendzie liczby nowo zawieranych małżeństw. W efekcie tych zjawisk więcej niż co drugiego nowo zawierane małżeństwo w Polsce w 2009 r. mogło nabyć swoje nowe mieszkanie (wskaźnik liczby nowo zawartych małżeństw do liczby mieszkań oddanych do użytku w 2009 r. osiągnął wartość 1,6).

Przeciętna powierzchnia oddawanych do użytku domów

Wolumen rynku budownictwa jednorodzinnego w Polsce znacznie zwiększył się ostatnich 15 latach. Na ten pozytywny wynik wpływ miała nie tylko rosnąca liczba inwestorów indywidualnych, którzy realizowali plany budowy swojego własnego domu, ale również fakt, iż budowali oni domy, których przeciętna powierzchnia była coraz większa. Dynamika wzrostu przeciętnej powierzchni domów oddawanych do użytku w porównaniu do poprzednich 5 lat odnotowana w latach 2000 i 2005 wyniosła odpowiednio +7,2% i +8,9%. W 2009 r. wzrost ten był nieco mniejszy, ale mimo spowolnienia w branży budowlanej osiągnięto pozytywną dynamikę na poziomie +1%.
Przeciętna powierzchnia oddawanych do użytku domów wzrosła w 2009 r. w stosunku do 1995 r. o 22 m2 – powierzchnia ta pozwala na wygospodarowanie dodatkowego pokoju w domu jednorodzinnym.

Wasze opinie

2010-05-21 13:06:36    Andrew80

U=0,19 W/m2K - trudno uwierzyc...


Dodaj komentarz:

Treść komentarza: Podpis:

captcha

Przepisz kod:


Jak wstawić obrazek lub link do komentarza?
Drogi Czytelniku W-A.pl - w komentarzach w W-A.pl możesz wstawić zarówno linki jak i obrazki z zewnętrznych serwerów.
Aby wstawić aktywny link wpisz przed nim znaki [www], a po nim [/www] np. [www]www.w-a.pl[/www]
Aby wstawić obrazek wpisz przed jego adresem znaki [img], a po nim [/img] np. [img]www.w-a.pl/obrazek.jpg[/img]
UWAGA: Szerokość "cytowanych" obrazków może wynosić maksymalnie 570 pikseli. Wszystkie większe formaty nie będą wyświetlane.
W razie pytań i problemów piszcie do nas portal(at)w-a.pl

Redakcja W-A.pl nie odpowiada za treść opinii wyrażanych przez internautów piszących na stronach W-A.pl

Wiadomości z kraju

W roli głównej: tynki ryflowane – projekt Akademika Student Depot

2021-05-17

7000 m2 powierzchni użytkowej, 8 kondygnacji, 341 pokoi hotelowych o wysokim standardzie, do tego rowerownia,… »

Nowe technologie pomagają firmom odnaleźć się w nowej rzeczywistości

2021-04-02

Pandemia COVID-19 wymusiła rozwój procesów digitalizacji w niespotykanym dotychczas tempie i… »

Zmienia się podejście do najmu mieszkań

2021-04-02

W Polsce od lat funkcjonuje przekonanie, że lepiej jest kupić mieszkanie na własność, a najem traktowany jest… »

 

 
 
Copyright by W-A.pl 2002 - 2024 W-A.pl Projekt i wykonanie .apeiro