Architektura | Design | Budownictwo
Szukaj:
 
 

Pokaz Gry w Przestrzeń - Lublin 18 maja

Zapraszamy na pokaz Gry w Przestrzeń

2010-05-14  Autor: Marcin Skrzypek   Źródło: autor   Kategoria: Wiadomości z kraju

Zapraszamy na pokaz Gry w Przestrzeń czyli efektów pracy studentów Wydziału Budownictwa i Architektury Politechniki Lubelskiej. CZAS - wtorek 18 maja o godz. 18 MIEJSCE - ul. Przytulna 4 - Dom Kultury "Skarpa", osiedle Skarpa na Czubach, róg Nadbystryckiej i JP II, Lublin

Uczestnikami gry będą osoby zaproszone przez p. Martę Kiełbińską, która tam pracuje, znaną z projektu "Senior Graffiti", którego celem była rekompozycja placu przy tym domu kultury (inwestycja zrealizowana).

W programie: krótkie wprowadzenie do czytania krajobrazu, gra i wspólna analiza.

Gra w Przestrzeń została wymyślona przez mnie na bazie Gry Romana Pukara (www.pukar.art.pl) dla potrzeb warsztatów edukacyjnych dla nauczycieli nt. czytania krajobrazu organizowanych przez Ośrodek "Brama Grodzka - Teatr NN". Obecna wersja została wyprodukowana przez studentów.

Facebook: Gra w przestrzeń

Celem Gry w Przestrzeń jest nauka kultury przestrzeni - przybliżenie tzw. "zwykłym ludziom" wiedzy o krajobrazie, który ich otacza, o jego jakości, zasadach tworzenia; zapoznanie ich z takimi obiektami wnętrz krajobrazowych jak: okno, brama, oś, rytm, dominanta itp. i rozwinięcie w nich wrażliwości na brzydotę i piękno ich otoczenia. Efektem Gry jest "przećwiczenie" zasad aranżacji otoczenia, zapoznanie się z zasadami dobrej przestrzeni oraz zabycie umiejętności opowiadania o krajobrazie.

Istotną funckją Gry jest też integracja graczy, którzy dzięki niej nawiązują ze sobą kontakt. Istotne jest, że jest to kontakt niewerbalny (moga grac obcokrajowcy różnych kultur i języków)

Zasady gry:

1. Wstęp - wprowadzenie do zasad czytania krajobrazu (projektor, ekran)

2. Gra się w parach, par powinno być kilka (np. 5)

3. Każda para dostaje planszę (działkę budowlaną), ramki definiujące jej otoczeni (rzeka, park, market, domy itp) oraz po 2 zestawy klocków odpowiadającym budynkom, drzewom, ławkom itp.

4. Gracze dostają zadanie - np. zbudować dom kultury

5. Gra się bez słów. Gracze stawiają na przemian swoje pionki, próbując zinterpretować zamierzania partnera i odnieść się do nich swoimi ruchami.

W rezultacie powstają różne rozwiązania architektoniczno-krajobrazowe, które są interpretowane przez poszczególne pary, przez resztę graczy i przez prowadzącego (niżej podpisany).

Marcin Skrzypek

Wasze opinie


Dodaj komentarz:

Treść komentarza: Podpis:

captcha

Przepisz kod:


Jak wstawić obrazek lub link do komentarza?
Drogi Czytelniku W-A.pl - w komentarzach w W-A.pl możesz wstawić zarówno linki jak i obrazki z zewnętrznych serwerów.
Aby wstawić aktywny link wpisz przed nim znaki [www], a po nim [/www] np. [www]www.w-a.pl[/www]
Aby wstawić obrazek wpisz przed jego adresem znaki [img], a po nim [/img] np. [img]www.w-a.pl/obrazek.jpg[/img]
UWAGA: Szerokość "cytowanych" obrazków może wynosić maksymalnie 570 pikseli. Wszystkie większe formaty nie będą wyświetlane.
W razie pytań i problemów piszcie do nas portal(at)w-a.pl

Redakcja W-A.pl nie odpowiada za treść opinii wyrażanych przez internautów piszących na stronach W-A.pl

Wiadomości z kraju

W roli głównej: tynki ryflowane – projekt Akademika Student Depot

2021-05-17

7000 m2 powierzchni użytkowej, 8 kondygnacji, 341 pokoi hotelowych o wysokim standardzie, do tego rowerownia,… »

Nowe technologie pomagają firmom odnaleźć się w nowej rzeczywistości

2021-04-02

Pandemia COVID-19 wymusiła rozwój procesów digitalizacji w niespotykanym dotychczas tempie i… »

Zmienia się podejście do najmu mieszkań

2021-04-02

W Polsce od lat funkcjonuje przekonanie, że lepiej jest kupić mieszkanie na własność, a najem traktowany jest… »

 

 
 
Copyright by W-A.pl 2002 - 2024 W-A.pl Projekt i wykonanie .apeiro