Rusza druga edycja ogólnopolskiej kampanii Toaleta2012.pl, mającej na celu podniesienie standardu higieny i czystości polskich toalet. Na ulice miast goszczących piłkarskie mistrzostwa Europy – Warszawy, Gdańska, Wrocławia i Poznania, oraz miast rezerwowych – Krakowa i Chorzowa, wyjdą Patrole Czystości. Będą regularnie sprawdzały stan przygotowań toalet do EURO 2012.
Toaleta2012.pl to kampania społeczna zainicjowana w zeszłym roku przez firmę CWS-boco. Honorowy patronat nad kampanią objął w tym roku Główny Inspektorat Sanitarny.
Badania Mystery Toilet, jakie w ramch jej zeszłorocznej edycji przeprowadził TNS OBOP wykazały, że polskie toalety zwykle utrzymują podstawowy standard czystości i higieny. Niestety, często zdażają się miejsca bardzo zaniedbane. Szczególnie źle wypadły szalety miejskie i dworcowe. Stąd pomysł Patroli Czystości, mających regularnie monitorować stan toaletowych przygotowań do mistrzostw.
- Chcemy z jednej strony pokazywać dobre zmiany, jakie zachodzą w kwestii standardu toalet, z drugiej strony zaś chcemy zdopingowac właścicieli i administratorów toalet do dbania o komfort i bezpieczeństwo osób z nich korzystających – mówi Andrzej Smółko z CWS-boco, firmy która zainicjowała kampanię. – Szczególnie dokładnie chcemy przyglądać się tym kategoriom toalet, które mają wiele do nadrobienia. Wszystko po to, abyśmy nie musieli się ich wsydzić przed rzeszą kibiców i turystów, którzy przyjadą do nas oglądac mistrzostwa. Ich opinia o naszym kraju będzie kształtowała się również w toaletach.
Do monitorowania toalet organizatorzy zapraszają również osoby prywatne. Już niebawem na oficjalnej stronie kampanii www.toaleta2012.pl dostępny będzie specjalny formularz oceny, na podstawie którego każdy będzie mógł zgłosić sprawdzoną przez siebie toaletę. Na pomoc społeczną organizatorzy liczą szczególnie w przypadku miast, w których Patrole nie będą działały.
Wyniki przeprowadzanych przez Patrole Czystości kontroli zostaną przedstawione 27 października podczas konferencji prasowej w Warszawie. Wtedy też poznamy wyniki badań opinii zagranicznych turystów na temat polskich toalet, ich standardu i dostępności, przeprowadzanych przez TNS OBOP.
O kampanii Toaleta2012.pl (pisaliśmy 20-11-2008 > > >)
Toaleta2012 to kampania edukacyjna, której celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na standard i wyposażenie toalet dostępnych publicznie, w miejscach takich jak hotele, restauracje, dworce itp., w kontekście przygotowań Polski do EURO 2012.
W ramach zeszłorocznej edycji kampanii przeprowadzone zostało badanie – „Mystery Toilet”. Ankieterzy odwiedzili w sumie 260 toalet w czterech miastach, w których odbędą się mecze podczas EURO 2012: Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku i Poznaniu. Powstał w ten sposób specjalny raport na temat stanu ogólnodostępnych toalet w Polsce.
Na początku br. w ramach kampanii przeprowadzono wybory najlepszej toalety w Polsce. Zaszczytne laury zdobyły publiczna toaleta przy ulicy Kruczej w Warszawie oraz toaleta w łódzkiej restauracji Hana Sushi.
Organizatorem Kampanii jest firma CWS-boco Polska. Partnerem merytorycznym jest Polska Izba Gospodarcza Czystości, natomiast patronem medialnym portal horeca.pl. Patronat honorowy nad kampanią objął Główny Inspektorat Sanitarny.